Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016

Το Υπουργείο Παιδείας αλλάζει και το μάθημα της Ιστορίας!

Το Υπουργείο Παιδείας αλλάζει και το μάθημα της Ιστορίας!
Σημειώστε τα κεφάλαια προς εξαίρεση ή συνοπτική διδασκαλία στην Α' Λυκείου: Κυκλαδικός Πολιτισμός, Μινωικός Πολιτισμός, Μυκηναϊκός Πολιτισμός, Η σημασία των Περσικών Πολέμων, ο Πελοποννησιακός Πόλεμος, ο Φίλιππος Β’ και το Οικουμενικό Κράτος του Μ. Αλεξάνδρου! Εξ άλλου, τι να τα κάνουμε αυτά "τα αρχαία", τα βαρετά πράγματα; Τι μας χρειάζονται; Έχουμε τόσες μεγάλες στιγμές να θυμηθούμε και να μελετήσουμε! Έτσι κύριε Φίλη; Μετά τις προωθούμενες αλλαγές στα Θρησκευτικά με τη Ριάννα και τη Νατάσα Μποφίλιου και την υποβάθμιση των αρχαίων ελληνικών, εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας που στάλθηκε στους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, επιβάλλει να διδάσκονται συνοπτικά και να μην εξετάζονται στην Α΄Λυκείου τα ακόλουθα κεφάλαια της αρχαίας ελληνικής ιστορίας: Κυκλαδικός Πολιτισμός, Μινωικός Πολιτισμός, Μυκηναϊκός Πολιτισμός, όπως λέει η εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων.
Συγκεκριμένα πρόκειται για κεφάλαια όπως: Ο Πρώτος και ο Δεύτερος Ελληνικός Αποικισμός, Η σημασία των Περσικών Πολέμων, Ο Πελοποννησιακός Πόλεμος, Ο Φίλιππος Β’ και το Οικουμενικό Κράτος του Μ. Αλεξάνδρου.
Η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων κάνει λόγο για «νέα, ολέθρια και αυθαίρετη απόφαση του υπουργείου Παιδείας να αφαιρέσει από την ύλη της Ιστορίας κάποια κεφάλαια».
Η ανακοίνωση της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων:
Α. Με τις αποφάσεις αυτές του υπουργείου, το σχολείο παρέχει στους μαθητές ελλιπή γνώση του ελληνικού πολιτισμού στη συνέχεια και στην διαχρονία του. Αποσιωπάται έτσι η ουσία του ελληνικού πολιτισμού, η εξάπλωσή του σε όλο τον τότε γνωστό κόσμο, η ενότητά του, όπως την επέτυχε ο Φίλιππος Β', ο βασιλιάς της Μακεδονίας, η οικουμενική διάσταση και σημασία του μέσω του εκπολιτιστικού έργου του Μ. Αλεξάνδρου.
Β. Η κατάργηση μάλιστα της εξέτασης των συνοπτικώς διδασκομένων αυτών κεφαλαίων της Ιστορίας, όπως συνέβη και με τα Αρχαία Ελληνικά, κατ’ ουσίαν οδηγεί στην πλήρη άγνοια από τους μαθητές των θεμελιωδών αυτών σελίδων της ιστορίας και του πολιτισμού μας και συρρικνώνει δραματικά την ανθρωπιστική παιδεία και την μόρφωση των νέων μας.
Το υπουργείο Παιδείας της χώρας μας επιδίδεται μεθοδικά και συστηματικά στην συρρίκνωση και υποβάθμιση της διδασκαλίας των ανθρωπιστικών μαθημάτων στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Δεν του φάνηκε αρκετή, φαίνεται, η μείωση των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο ούτε η κατάργηση του Επιταφίου του Περικλέους στη Γ’ τάξη Λυκείου, ούτε η κατάργηση της εξετάσεως των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο.
Με νέα, ολέθρια απόφασή του συνεχίζει την εκθεμελίωση των βασικών πυλώνων του πολιτισμού μας στην Ελληνική Εκπαίδευση. Η Ε.Ε.Φ. καλεί το υπουργείο Παιδείας «να αναθεωρήσει τις ολέθριες αυτές αποφάσεις του και να δείξει γνήσια και ουσιαστική φροντίδα για την ολόπλευρη καλλιέργεια και μόρφωση της ελληνικής νεολαίας».
Ολόκληρη η επιστολή εδώ
Η ιστορία προσαρμόζεται στα πρότυπα της παγκοσμιοποίησης και της πολυπολιτισμικότητας.
Υπάρχει οργανωμένη προσπάθεια διαστρέβλωσης της ελληνικής ιστορίας, προκειμένου η νέα γενιά να μην γνωρίζει τίποτα από το παρελθόν των Ελλήνων και άρα να άγεται και να φέρεται, έρμαιο στα νύχια της Νέας Τάξης.
Χτυπιέται η ιστορία για να μην θυμόμαστε.
Χτυπιέται η ελληνική γλώσσα για να μην ερευνάμε.
Χτυπιέται η χριστιανική πίστη για να μην ελπίζουμε.
Ποιο μέλλον θέλουμε άραγε για την κοινωνία μας και τι μπορεί να κάνει το σχολείο για να το προετοιμάσει;
Αυτό είναι το ερώτημα που θα πρέπει να απαντήσουμε για τον ρόλο της εκπαίδευσης στην ιστορία μας, συνδέοντας κριτικά το παρόν με το παρελθόν, αλλά και με το μέλλον.
Γιατί αν μια κοινωνία χάσει την εμπιστοσύνη στο μέλλον της, χάνει επίσης την εκτίμησή της στο παρελθόν της.

Επιμέλεια: www.logiosermis.net
[Πηγή: Analysts for Change, 06/10/2016]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου